dinsdag 1 juni 2010

Geheugenkaarten kunnen misschien klein zijn, maar ze hebben een grote impact

Geheugenkaarten hebben een hele impact gehad op de technologische markt en zeker in de afgelopen vijf jaar. Er zijn een aantal prachtige apparaten die gebruikt kunnen worden met geheugenkaarten zoals mp3-muziekspelers, videocamera’s, digitale camera’s en spelconsoles. Ze werden oorspronkelijk ingevoerd in mobiele telefoons, zodat mensen informatie zoals namen en contactpersonen konden opslaan terwijl ze de mogelijkheid hebben om gegevens over te dragen naar andere gadgets, zoals computers voor back-up.

fad04801a191329d8df68502ec26a1da-1-32

Ze worden momenteel het meest gebruikt in toebehoren zoals de R4 voor gebruik in consoles zoals de Nintendo Wii en Nintendo DS reeks apparaten. Ze zijn klein, werken efficiënt en zijn meer betaalbaar dan de andere producten die pochen dat ze hetzelfde soort dingen kunnen. Ze zijn ook gemakkelijk online en in de detailhandel beschikbaar. Waarom zijn geheugenkaarten dan nog steeds zo verwarrend voor de consument?

flash-memory-cards2

Dit komt omdat geheugenkaarten zowat voor alles kunnen gebruikt worden. Het is moeilijk voor mensen om te bepalen welke geheugenkaart ze moeten kopen. Dus in plaats van het te onderzoeken, kopen mensen het eerste dat ze zien, hetgeen waar korting op is in de winkel, of gretig aan hen verkocht wordt door een verkoper. Wat consumenten moeten onthouden, is dat apparaten specificaties hebben voor wat ermee kan en moeten worden gebruikt. Voor iets zoals een R4, zou de geheugenkaart een hogere capaciteit hebben als 8 gigabyte. Voor een mp3-speler zou het misschien een kleinere kaart zijn, zoals een 2 gigabyte.

product-129532

Verspil uw geld niet aan het kopen van geheugenkaarten die voor u van geen nut zijn. Neem de tijd om onderzoek te doen naar de geheugenkaart die u nodig hebt; het kan misschien klein lijken, maar het kan zo’n enorme impact hebben op uw leven in bijna elk apparaat dat u hebt.